Project_description

Home     Project Description     Team     Results     Dissemination     Contact

 

About INNOVENT

 

Abstract (English)

The scope of the project was to develop an innovative passive high mixing system of air diffusers implemented in a disassembled Dacia/Renault Duster dashboard to prove its functionality in terms of improved comfort. The project started from concept (TRL2) and aimed to produce a prototype working in a laboratory environment (TRL4). The innovative air vent designs for the studies were based on previous findings by the TUCEB research team, who have a long-standing interest in this field. The general objective of the project was to implement an innovative system of high induction mixing air diffusers in a functional Dacia Duster prototype dashboard model.

Objective (English)

The general objective of the project was to implement an innovative system of high induction mixing air diffusers in a functional Dacia Renault Duster prototype dashboard model.

The specific objectives of the project were:

  1. Developing a high induction air diffuser system ready to be integrated into a Dacia Renault Duster;
  2. Performing nonintrusive experimental measurements of the airflow after the high induction air diffuser;
  3. Verification and validation of the numerical simulations for the high induction air diffuser;
  4. Creating complex numerical models of the airflow inside a vehicle for different configurations of high induction air diffusers;
  5. Validating the innovative air diffuser prototype system using a thermal manikin and with human subjects.

Results (English)

The project successfully implemented an innovative air diffuser for high mixing between fresh air and ambient air in a Dacia Renault Duster dashboard. The results included:

  1. Enhanced Air Mixing: The new air diffuser system significantly improved the mixing of fresh and ambient air, resulting in more uniform temperature distribution within the vehicle cabin. This improvement enhanced the overall comfort of the occupants by reducing hotspots and cold spots.

  2. Validated Performance: Extensive experimental measurements and validation against numerical simulations confirmed the performance of the new air diffuser design. This validation ensured that the design met the required standards and performance metrics for automotive HVAC systems.

  3. Human Subject Testing: The innovative air diffuser system was tested using a thermal manikin and real human subjects to evaluate thermal comfort. These tests provided critical feedback on the effectiveness of the air distribution and the perceived comfort levels by actual occupants.

  4. Prototype Development: The project culminated in the development of a functional prototype that demonstrated the practical application of the new air diffuser system in a real-world setting. This prototype served as a proof of concept, showcasing the potential for commercial implementation in future vehicles.

By achieving these results, the project set a new standard for air diffuser design in the automotive industry, promoting better comfort, efficiency, and sustainability in vehicle HVAC systems.

 

Rezumat (Română)

Scopul proiectului a fost de a dezvolta un sistem inovator pasiv de difuzoare de aer cu amestec ridicat implementat într-o planșa de bord demontată de Dacia/Renault Duster pentru a-i demonstra funcționalitatea în ceea ce privește imbunătățirea confortului termic. Proiectul a început de la concept (TRL2) și a avut ca obiectiv producerea unui prototip funcțional într-un mediu de laborator (TRL4). Designurile inovatoare ale difuzoarelor de aer pentru studiile realizate au fost bazate pe cercetările anterioare ale echipei de cercetare ale UTCB, care au un interes îndelungat în acest domeniu. Obiectivul general al proiectului a fost de a implementa un sistem inovator de difuzoare de aer cu amestec într-un model prototip funcțional al planșei de bord al Dacia/Renault Duster.

Obiective (Română)

Obiectivul general al proiectului a fost de a implementa un sistem inovator de difuzoare de aer cu amestec ridicat ntr-un model prototip funcțional al planșei de bord al Dacia Renault Duster.

Obiectivele specifice ale proiectului au fost:

  1. Dezvoltarea unui sistem de difuzoare de aer cu inducție înaltă pregătit pentru a fi integrat într-un Dacia Renault Duster;
  2. Realizarea de măsurători experimentale neintruzive ale fluxului de aer după difuzorul de aer cu inducție înaltă;
  3. Verificarea și validarea simulărilor numerice pentru difuzorul de aer cu inducție înaltă;
  4. Crearea de modele numerice complexe ale fluxului de aer din interiorul unui vehicul pentru diferite configurații ale difuzoarelor de aer cu inducție înaltă;
  5. Validarea sistemului prototip inovator de difuzoare de aer folosind un manechin termic și subiecți umani.

Rezultate (Română)

Proiectul a implementat cu succes un difuzor de aer inovator pentru amestec ridicat între aerul proaspăt și aerul ambiant într-un tablou de bord Dacia Renault Duster. Rezultatele au inclus:

  1. Amestecul îmbunătățit al aerului: Noul sistem de difuzoare de aer a îmbunătățit semnificativ amestecul aerului proaspăt și a aerului ambiental, rezultând o distribuție mai uniformă a temperaturii în interiorul cabinei vehiculului. Această îmbunătățire a sporit confortul general al ocupanților prin reducerea zonelor cu temperaturi extreme.

  2. Performanță validată: Măsurătorile experimentale extinse și validarea simulărilor numerice au confirmat performanța noului design de difuzoare de aer. Această validare a asigurat că designul îndeplinește standardele și indicatorii de performanță necesari pentru sistemele HVAC auto.

  3. Testarea pe subiecți umani: Sistemul inovator de difuzoare de aer a fost testat folosind un manechin termic și subiecți umani reali pentru a evalua confortul termic. Aceste teste au oferit un feedback critic privind eficacitatea distribuției aerului și nivelurile de confort percepute de ocupanți.

  4. Dezvoltarea prototipului: Proiectul a culminat cu dezvoltarea unui prototip funcțional care a demonstrat aplicarea practică a noului sistem de difuzoare de aer într-un context real. Acest prototip a servit ca dovadă de concept, evidențiind potențialul de implementare comercială în vehiculele viitoare.

Prin atingerea acestor rezultate, proiectul a stabilit un nou standard pentru designul difuzoarelor de aer în industria auto, promovând un confort mai bun, eficiență și sustenabilitate în sistemele HVAC pentru vehicule.